標題:

17歲整特區護照問題

發問:

我今年17,已經book左月尾去整特區護照,已經填妥申請表格 想問下: 請問我監護人洗唔洗同我1齊去?定係簽左份表就ok?因為我監護人到時可能唔係HK 同埋監護人身份證要正本定副本? 我除左身份證、監護人身份證、出世紙、以前本passport、已經填好ge申請表格 之外,仲需要帶d咩?證件相需要幾多張? 我到左辦事處之後有咩要做?需時幾耐?

最佳解答:

1. As soon as it is signed, you are fine. Photocopy will be fine. 2. You don't need to bring your birth certificate. You only need 1 photo. Except your guardian's ID, everything has to be in original. If you have an appointment, you simply get your number for the queue. Otherwise, you wait for a quota - it is not guaranteed that you will get one. The entire process usually takes 2 hours.

其他解答:

aa.jpg

 

此文章來自奇摩知識+如有不便請留言告知

去入境處綱頁睇,所需資料及怎樣申請都會好清楚
arrow
arrow

    oob73zj92b 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()